Szukaj na tym blogu

czwartek, 3 stycznia 2013

Sos Tikka Masala dostępny w Auchan. Nie idźcie tą drogą.

Uff, a miało być obiecująco. Ptaszek na etykiecie, zgrabny słoiczek i niecodzienny smak.

No to mając jakieś smutne kawałki mięsa, z braku lepszych pomysłów na jego zagopodarowanie na talerzu sięgnąłem po słoiczek.

Po otwarciu, jak zwykle nie omieszkałem  powąchać zawartości i hmmm. nie jest dobrze. Ale nic to myślę sobie, skoro wielokrotnie zdarzało się przy innych wynalazkach średnio pachnieć, a  po podgrzaniu, w konsumpcji było znośnie. Tu w zapachu dominuje papryka i curry.
Po opróżnieniu zawartości w oczy rzuca się duża ilość sporych kawałków jak się potem okazało cebuli i papryki. Skoro już przy tym jestem, to cebula jest twarda i nieprzekonująca. Nie wiem co robili z papryką, ale odchodzi z niej skórka, która jest twarda i sztywna. Do wyplucia.
W smaku, oprócz opisanych wyżej wrażeń dotykowych dochodzi przejmująca kwaśność i do kompletu jest za słone.
smakuje jak wygląda
Ratowałem się dodatkami w postaci buraczków i szpinaku co złagodziło nieco absmak, ale sobie proszę wyobrazić, że po zjedzeniu (pośpiesznym, aby zminimalizować okres średniopozytywnych wrażeń smakowych) i umyciu naczyń zaczął mnie szczypać język, co w moim przypadku oznacza przegięcie z glutaminianem sodu. (tak mam po prostu). Po godzinie mi przeszło, ale nie mam sumienia polecić tego "sosu" komukolwiek. Fuj.

Cena 3,99 PLN, dostępne w Auchan. Producent tego patałajstwa: nieznany, ponieważ wyrzuciłem słoik z resztą zawartości. Ale sprawdzę i napiszę!

Ocena 2/10
Plusy:
- zgrabny słoiczek. Nadałby się na np. ketchup własnej produkcji.

Minusy:
- kiepski smak;
- za kwaśny;
- twarde kawałki cebuli i papryki, które w dodatku są za duże.


W przypływie optymizmu, wraz z tym produktem, nabyłem jeszcze sos barbecue, którego jeszcze nie odważyłem się otworzyć, ale jak to uczynię, to nie omieszkam podzielić się wrażeniami. A nuż będzie dobrze?

p.s. ptaszek na etykiecie zawiódł mnie już drugi raz. Do tej pory kupowałem wina "Auchan selected" i się broniły. Natomiast pizza royale i rzeczony sos spowodowały, że z większą ostrożnością będę wybierał produkty oznaczone tym logo.

4 komentarze:

  1. Czyli jednak Patak's najlepszy. Nie polecam też sosu Curry z Lidla (tydzień azjatycki)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odradzam kupowanie jakichkolwiek gotowych sosów. Są bylejakie, kaloryczne, tłuste, napakowane chemią i potwornie drogie. Ludzie kompletnie odzywczaili się od gotowania bez półśrodków, już mało gdzie uświadczysz zupę nie z proszku czy na kostce rosołowej. Efekt jest taki że jemy glutaminian i chemię mając pod nosem tanie i zdrowe produkty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Producent: Z. P. i O. A. S. "Tarsmak" Sp. j Radgoszcz

    OdpowiedzUsuń
  4. @łakocie: nie każde, Patak's robi dobre sosy

    OdpowiedzUsuń