Szukaj na tym blogu

wtorek, 29 maja 2012

Ser Mimolette President czyli serowo mi. [Biedronka]

Był sobie raz ser. Zwał się Old Gouda, a dostępny był w Aldi. Pakowany w plasterkach (sztuk siedem), do kupienia za 7,99 PLN za 200 g. Niemało jak na dyskontowe realia, ale ten smak! Ser był już mocno dojrzały, miejscami twardawy, do wina w sam raz. Ale go nie ma od dobrych kilku miesięcy i szkoda.

Ostatni tydzień francuski w Biedronce umożliwił mi zapoznanie się z powołanym w tytule serem, który do kupienia zachęca eleganckim i dyskretnym opakowaniem (półprzeźroczysty papier woskowany) oraz ciekawą barwą samego sera. 


Kolor jak widać jest pomarańczowawy, co pozostaje zasługą barwnika otrzymywanego z nasion drzewa tropikalnego - Arnoty właściwej, dzięki której mamy barwnik annato. Proszę, jak ładnie opisano w książeczce, gdyby od razu przyznali się do annato, to budziłoby lekką nieufność, a tak, to jeszcze intryguje i zachęca.

Ser jest twardy, produkowany we Flandrii i Normandii, w smaku rzeczywiście łagodny i przypominał mi powołaną wcześniej Old Goudę, po rozgryzieniu wyczuwalne były kryształki. Do wina komponował się wybornie.

Cena 11,99 PLN, 200 g 
Ocena 7/10

Plusy:
- smak

Minusy
-cena (choć za oryginalny francuski ser kwota 60 zł za kilogram nie wydaje się aż tak wygórowana, skoro polskiego pochodzenia sery owcze kosztują koło setki.

PS. W Biedronce w Sędziszowie trafiłem na dwa opakowania nerkowców! Więcej nie stwierdziłem. Wykupiłem co było (to a propos mojego upominania się o powrót nerkowców do Biedronki.

6 komentarzy:

  1. Super, napisz wiecej recenzji z tygodnia francuskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest znowu za 9,99

    OdpowiedzUsuń
  3. O! A w Auchan widziałem za około 14 zł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest w E.Leclerc-u na wagę po ok 59 zł
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny smak. W Polo promocja 29.90 polecam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Cena atrakcyjna. Szkoda że nie mam żadnego polo w pobliżu.

    OdpowiedzUsuń