Szukaj na tym blogu

czwartek, 10 maja 2012

El Tequito Pizza Chili con carne. To lubię. [Lidl]

Zachęcony zachwytem nad pizzą mexico i pozytywnymi skojarzeniami z kuchnią meksykańską wreszcie doczekałem tygodnia meksykańskiego w Lidlu.
Wcześniej próbowałem ustalić gdzie i kiedy owa pizza będzie dostępna, o czym kiedyś napiszę szerzej, no i się doczekałem.


Pizza chili con carne, czyli w wersji z mięsem mielonym na pierwszy rzut oka mnie nie przekonywała. Po wyjęciu z opakowania rzuca się spora ilość cebuli. Jak ktoś za cebulą nie przepada to niezbędna jest interwencja. Sera za to jest niewiele.
Jak wykonałem pizz-tuning w wersji extreme, pozostawiając fragment nieskażony zewnętrzną ingerencją.


Ciasto jest wstępnie podpieczone na kamieniu (stonebaked). W smaku chrupiące i dość cienkie. To lubię.
dwa kawałki pozbawione moich dodatków, będące przedmiotem testu

Sos jest pikantny  i też mi smakował razem z mięsem mielonym, które nie odrzucało ani na pierwszy kontakcie ani potem. Rzadkość, a całość zgrabnie współgrała.
Dodatki w postaci kukurydzy i fasoli w sam raz komponowały się z mięsno pomidorową bazą. Cebula nawet nie przeszkadzała w tak dużej ilości, a smakowała słodko.
Stwierdzić trzeba, że dodatków jest w sam raz, może sera trochę za mało, ale w zasadzie zbędne są ingerencje i wzbogacanie dodatkami.
Nie próbowałem jeszcze wersji z kiełbasą chorizo, ale jak tylko będzie to nie omieszkam, bom bardzo ciekaw.

Ocena 8/10
Cena 5,49 PLN [Lidl], waga 350 g

Plusy:
- ciasto, cienkie i chrupiące. W dodatku smaczne.
- nieodrzucające mięso mielone;
- pikanteria sosu w sam raz. Nie za ostro, ani słabo. Coś na europejskie podniebienia.

Minusy
- za mało sera

3 komentarze:

  1. Widzę ze twój egzemplarz był bardziej wypasiony niż mój. U mnie były ledwie 3 fasolki i odrobinka mięsa. Ale mimo to pizza jest super. Na minus zasługuje cienkie ciasto i mało dodatków, na plus cena, smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam lubie cienkie ciasto :)
    czekam na nast. recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym tyg, znów jest dostępna w rama tyg, meksykańskiego. Cena poszła w górę teraz 5,99zl

    OdpowiedzUsuń